Ellie 2.0

Det känns som att så mycket har förändrats i mitt liv det senaste utan att jag har valt det. Som om jag lite har tappat kontrollen. Mitt liv är min film och det är jag som ska ha huvudrollen varje dag. Så därför har jag bestämt för att ta kontroll och jag märker sakta med säkert hur saker faktiskt förändras så som jag vill. Jag har märkt hur lätt det faktiskt är att få folk att behandla dig annorlunda. Uttrycket ''behandla andra så som du själv vill bli behandlad'', det stämmer verkligen. Den senaste veckan har jag kännt mig mycket gladare och det har lett till att jag varit mycket gladare och trevligare mot folk, då har jag också märkt att jag själv får fler leenden tillbaka.
Så nu har jag bestämt mig för att ellie 2.0 ska bli den bästa ellie någonsin. Jag behöver inte skämta för att bekräfta mig själv, jag kan vara snäll och ge folk glädje på andra sätt istället. 
Jag ska också vara noga med att ge mig själv glädje. Jag är ju faktiskt den jag är av en anledning. Och trots allt så är jag bara 19 år så jag har gott om tid på mig att ta reda på vad jag ska göra med mitt liv och hur jag ska göra det. Den senaste veckan har jag kommit på bra väg och det känns som att jag för en gångs skull passar in. Jag trivs med mitt liv trots att det inte alls är som jag hade tänkt mig att det skulle vara. Detta kan nog bli ganska bra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback